VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemný smluvní vztah mezi ubytovacím zařízením Tauhaus, který je provozován společností Glocal Consulting, s.r.o., IČO: 25775189, DIČ: CZ25775189 se sídlem  Na Marně 1135/7, Bubeneč, 160 00 Praha 6, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp.zn. C 243703 (dále jen „poskytovatel“ nebo „společnost“) a klientem - fyzickou nebo právnickou osobou, která ubytování v zařízení jako objednatel objednává (dále jen „objednatel“).

V případě rozporu ustanovení smluv včetně standardizovaných smluv společnosti a ustanovení VOP mají ustanovení těchto smluv přednost před ustanoveními VOP.

VOP se stávají součástí předsmluvních ujednání okamžikem zahájení jednání mezi poskytovatelem a objednatelem a součástí smluv okamžikem jejich uzavření.

Ubytovacím zařízením poskytnutým objednateli se rozumí veškeré venkovní a vnitřní prostory areálu Rabštejn nad Střelou 72, 331 62 Manětín označeném jako Tauhaus vč. stodoly, vinárny, pergoly, maringotky, venkovní sauny, technických objektů i areálu zahrady.

 

Článek I.

Předsmluvní ujednání

1. Předsmluvní ujednání zahrnují objednání služeb, sjednávání jejich podmínek a potvrzení konečné objednávky ze strany poskytovatele.

2. Objednávky služeb musí být činěny v písemné formě a musí z nich být zřejmé, kdo je činí a co je jejich předmětem (specifikace služeb, termíny, ceny apod.). Objednávky musí být zasílány na emailovou adresu: info@tauhaus.cz.

3. Mimo základní režim uvedeným v bodě 2. je možné objednávat ubytování prostřednictvím rezervačního formuláře na webové adrese www.tauhaus.cz, případně prostřednictvím partnerských online rezervačních systémů (např.: Booking.com, Airbnb.com, Amazingplaces.cz apod.).

4. Podpisem objednávky, potvrzením emailu s akceptací objednávky, příp. automatickou akceptací objednatelem využitého rezervačního systému zaslanou na objednatelem uvedenou emailovou adresu vyjadřuje poskytovatel souhlas s poskytnutím objednaných služeb ve sjednaném rozsahu a tímto okamžikem je smlouva uzavřena.

5. Budou-li objednatelem, příp. jím určenou osobou/zastupující osobou, objednány dodatečně další služby, jsou poskytovatel i objednatel povinni postupovat v souladu s článkem I. Poskytovatel se zavazuje vyvinout přiměřené úsilí pro poskytnutí dodatečně požadovaných služeb, avšak jejich poskytnutí negarantuje.

 

 

Článek II.

Povinnosti smluvních stran

1. Uzavřením smlouvy se poskytovatel zavazuje poskytnout objednateli ubytovací služby podle § 2326 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) a případně i jiné služby ve smlouvě stanovené.

2. Objednatel se uzavřením smlouvy zavazuje tyto služby odebrat a uhradit společnosti za jejich poskytnutí sjednanou cenu podle podmínek stanovených objednávkou/smlouvou.

 

Článek III

Nástup ubytování 

1. Při nástupu ubytování se každý dospělý host prokáže občanským průkazem či jiným dokladem totožnosti. Jakoukoliv změnu osoby hosta oproti objednávce je objednatel povinen poskytovateli nahlásit v předstihu. Objednatel se zavazuje na vyzvání poskytovatele poskytnout jmenný seznam hostů nejpozději ke dni zahájení ubytování.  Po splnění uvedených zákonných povinností včetně vyplnění registrační karty (záznam pro cizineckou policii) manažer ubytování hosta ubytuje a poskytne mu další informace k ubytování.

2. Všichni hosté jsou povinni dodržovat Ubytovací řád, se kterým budou seznámeni při převzetí objektu a zahájení pobytu. Ubytovací řád v písemné podobě je hostům volně k dispozici po celou dobu pobytu.

 

Článek IV

Platební podmínky

1. Požaduje-li poskytovatel zálohu na objednané služby, je objednatel povinen tuto zálohu společnosti řádně uhradit, tzn. ve výši a termínu splatnosti ve smlouvě uvedeném; úhradou zálohy se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet poskytovatele, není-li dohodnuto jinak. Nebude-li záloha objednatelem řádně uhrazena, vyhrazuje si poskytovatel právo zrušit sjednanou rezervaci a požadovat po objednateli odpovídající storno poplatky dle článku V těchto VOP.

2. Objednatel je povinen za ubytování uhradit sjednanou cenu. Objednatel se zavazuje uhradit celkovou cenu bezhotovostně ve prospěch účtu poskytovatele. Poskytovatel na každou platbu vystaví daňový doklad (fakturu), příp. předpis úhrady se stanovením data splatnosti. Není-li sjednáno jinak, činí lhůta splatnosti 7 dnů ode dne jeho vystavení. Jakékoliv nesrovnalosti daňového dokladu (faktury) musí být objednatelem reklamovány v písemné formě, a to do 5-ti kalendářních dnů od data jeho obdržení. V případě, že je ze strany poskytovatele uznána reklamace daňového dokladu (faktury) za oprávněnou, je splatnost předmětného daňového dokladu (faktury) odložena a částka uvedená v reklamovaném daňovém dokladu (faktuře) bude splatná ve lhůtě splatnosti uvedené v nově vystaveném daňovém dokladu (faktuře). Reklamovaný daňový doklad (faktura), u kterého poskytovatel shledá reklamaci za neoprávněnou, je předmětná částka splatná v původním termínu splatnosti uvedeném na reklamovaném daňovém dokladu (faktuře).

3. Platba je považována za uhrazenou v okamžiku, kdy je připsána na bankovní účet poskytovatele uvedený na daňovém dokladu (faktuře), není-li dohodnuto jinak.

4. V případě prodlení objednatele s úhradou platby za poskytnuté služby, má poskytovatel právo požadovat po objednateli vedle zaplacení dlužné částky také úrok z prodlení ve výši 0,25 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení počínaje prvním dnem následujícím po dni splatnosti daňového dokladu (faktury) do jeho zaplacení.

5. Poskytovatel si vyhrazuje právo použít kteroukoliv platbu objednatele k uhrazení jeho nejstarší pohledávky/nejstarších pohledávek, kterou/které má vůči objednateli po lhůtě splatnosti. Poskytovatel je oprávněn použít blokované finanční prostředky k úhradě všech neuhrazených částek vzniklých během pobytu i po odjezdu hosta (např. penalizace za porušení Ubytovacího řádu, atd.)

 

Článek V.

Storno podmínky

1. Stornem se vždy rozumí zrušení, odklad nebo úpravy potvrzené objednávky.

2. Storno je objednatel povinen uplatnit v písemné formě u osoby, se kterou byly sjednávány podmínky smlouvy, případně jiné poskytovatelem pověřené osoby.

3. Stornuje-li objednatel objednané a potvrzené služby, je povinen zaplatit poskytovateli storno poplatky podle cenových podmínek dané rezervace; storno poplatky budou vypočítávány z ceny za stornované služby vč. DPH, a to následovně:

 

  • Bezplatné zrušení rezervace je možné nejpozději 60. den před nástupem ubytování.

  • V období mezi 59. dnem a 30. dnem před nástupem ubytování činí storno 50 % z celkové ceny objednaných služeb.

  • V období mezi 29. dnem a dnem nástupu ubytování činí storno 70 % z celkové ceny objednaných služeb.

  • Nenastoupí-li objednatel ubytování k datu jeho zahájení  bez předchozího zrušení objednávky/smlouvy činí storno 100 % z celkové ceny objednaných služeb.

Poskytovatel si dále vyhrazuje právo uplatňovat individuální podmínky storna, jsou-li uplatňovány prostřednictvím partnerských rezervačních systémů, přes které byly ubytovací a další služby objednány.

 

4. Cenou ubytování se pro účely těchto VOP rozumí cena za pronájem celého objektu. Cena dále zahrnuje městský poplatek a DPH v zákonné výši. Jsou-li součástí objednávky/smlouvy další doprovodné služby (např.: catering) je taková cena vyčíslena samostatně a je připočtena k celkové ceně za ubytování.

5. Nebude-li celková výše dosud uhrazené ceny služeb dostatečná pro pokrytí nákladů storna, bude storno objednateli vyúčtováno daňovým dokladem (fakturou) se 7-mi denní splatností. Nebude-li storno poplatek řádně uhrazen, je objednatel povinen zaplatit poskytovateli vedle částky odpovídající storno poplatku též úrok z prodlení ve výši 0,25 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení počínaje prvním dnem následujícím po dni splatnosti storno poplatku do jeho zaplacení.

 

Článek VI.

Reklamace služeb

1. Reklamaci služeb poskytnutých poskytovatelem je objednatel povinen uplatnit v písemné formě u osoby, se kterou byly sjednávány podmínky smlouvy, manažera ubytování, nebo jím pověřené osoby. Tato reklamace musí být uplatněna bezodkladně po zjištění nedostatků služeb, nejpozději však den následující po posledním dni, ve kterém byly objednateli předmětné služby poskytnuty. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

 

Článek VII.

Odstoupení od smlouvy

1. Každá ze smluvních stran je oprávněna od smlouvy odstoupit za podmínek a z důvodů stanovených zákonem nebo smlouvou.

2. Poskytovatel je oprávněn odstoupit s okamžitou účinností od smlouvy (v celém rozsahu nebo částečně) v případě, že objednatel poruší smlouvu podstatným způsobem, nebo opakovaně poruší kteroukoliv povinnost ze smlouvy, Ubytovacího řádu nebo pokud bude objednatel v prodlení s úhradou jakékoli dlužné částky po termínu splatnosti.

 

Článek VIII.

Jurisdikce

1. Ubytovaný host má právo podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: www.adr.coi.cz

Česká obchodní inspekce je dozorovým orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou spotřebitele, postupující podle zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění pozdějších předpisů, a dalších právních předpisů. Internetová stránka České obchodní inspekce je www.coi.cz.

2. V souladu s ustanovením § 1837 písmeno j) OZ ubytovanému jako spotřebiteli nevzniká právo na odstoupení od smlouvy o ubytování, pokud ubytovací zařízení poskytuje plnění v určeném termínu.

3. V případě, že není možné vyřešit spor mimosoudně, dohodli se objednatel a poskytovatel na tom, že spor bude řešen podle českého práva, v českém jazyce před obecným soudem poskytovatele.

 

Článek IX.

Souhlas se zasíláním obchodních nabídek

Jestliže v rámci rezervačního procesu objednatel zaškrtne, že souhlasí se zasíláním marketingových sdělení, bude objednatel při jejich zasílání postupovat v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Objednatel v takovém případě vyslovuje souhlas se zasíláním obchodních sdělení na svou emailovou adresu. Tento souhlas má objednatel možnost kdykoliv zrušit emailem poskytovateli.

 

Článek X.

Vyšší moc

Není-li poskytovatel při veškerém svém úsilí schopen dostát sjednaným podmínkám v důsledku zásahu vyšší moci, má bez dalšího právo od smlouvy odstoupit, nedohodnou-li se strany jinak. Vyšší mocí se rozumí zejména poškození části nebo celého ubytovacího zařízení následkem živelných pohrom, omezení provozu na základě restriktivních opatření státu apod. V případě zásahu vyšší moci není objednatel oprávněn uplatňovat vůči poskytovateli žádné smluvní pokuty, náhradu újmy či ušlého zisku.

 

 

Článek XI.

Další ujednání

1. Smluvní strany berou na vědomí, že odpovědnost poskytovatele, objednatele i všech hostů se řídí pravidly dle ust. § 2894 a násl. OZ. Škoda bude nahrazena v penězích, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. V případě, že bude hosty poskytovateli způsobena škoda anebo ušlý zisk a tito hosté uplatněné nároky neuhradí, zavazuje se je objednatel uhradit stejně, jako by škodu způsobil sám.

2. Poskytovatel je oprávněn při příjezdu hostů vyžadovat garanci ve formě vratné kauce v hotovosti. Společnost se zavazuje při odjezdu klientů a po vypořádání případných pohledávek dle tohoto odstavce tuto kauci, případně její část, klientům vrátit.

3. Shledá-li společnost jednání objednatele či dalších hostů za hrubé porušení ubytovacího řádu ubytovacího zařízení, má společnost právo, po projednání celé věci s objednatelem, ukončit ubytování objednatele, příp. dalších hostů, bez náhrady, popř. bez omezení práva ubytování naúčtovat.

4. Objednatel bere ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2016/679 ze dne 27.4.2016 „o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů“ (GDPR) a zákona č. 110/2019 Sb. „o zpracování osobních údajů“ na vědomí, že osobní údaje fyzických osob uvedené ve smlouvě a získané v souvislosti sní, zejména jméno, příjmení, datum  narození,  obrazové záznamy, kontaktní  údaje budou poskytovatelem evidovány,  zpracovány, případně zpřístupněny z důvodu plnění smlouvy, vypořádávání práv a povinností z ní plynoucích,  pro  ochranu  a  uplatňování  práv poskytovatele a   pro  vedení   zákonem předepsaných evidencí a plnění zákonem uložených povinností. Pokud si objednatel přeje, aby mu byla zasílána obchodní sdělení a související informace poskytovatelem, může se k odběru přihlásit v rámci webové stránky poskytovatele. Tento odběr může být kdykoli zrušen zasláním požadavku emailem. V rámci webové stránky poskytovatele je objednatel povinen se seznámit, stejně jako hosty uvedené ve formuláři s poučením o svých právech týkajících se ochrany osobních údajů. Objednatel má po vypořádání vzájemných práv vyplývajících ze smlouvy právo požádat poskytovatele o odstranění veškerých svých osobních údajů.

5. Objednatel bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat poskytovatele o změně ve svých osobních údajích, popř. využít svého práva žádat opravu nebo doplnění nepřesného osobního údaje. Zpracováním osobních údajů objednatele může poskytovatel coby jejich správce pověřit třetí osobu coby zpracovatele. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem, vždy ovšem při dodržení požadavků vyplývajících z právních předpisů, zejména v oblasti zabezpečení osobních údajů. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu nezbytnou pro plnění smlouvy popř. dobu jiných sjednaných plnění nejdéle 5 let. Objednatel má právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se ho týkají emailem. Poskytovatel osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami objednatele, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků. V případě námitky proti zpracování pro účely přímého marketingu, nebudou již osobní údaje pro tyto účely zpracovávány. Objednatel má právo podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů, i když nebude jeho námitce vyhověno. Právo objednatele na soudní ochranu v případě, že se domnívá, že jeho práva týkající se ochrany osobních údajů a způsobu jejich zpracování byla poskytovatelem nebo jiným zpracovatelem porušena, není dotčeno.

6. Veškeré venkovní prostory ubytovacího zařízení jsou nepřetržitě monitorovány kamerovým systémem. Účelem zpracování je ochrana majetku a zvýšení bezpečnosti osob. Rozsah zpracování zahrnuje pouze obrazový záznam kamerového systému bez záznamu zvuku. Správcem těchto záznamů je společnost. Záznam kamerového systému je uchováván na HDD zařízení. Společností pro tento kamerový systém není používán jiný zpracovatel. Místem zpracování je ubytovací zařízení na adrese Rabštejn nad Střelou 72, 331 62 Manětín. Příjemcem údajů z kamerového systému mohou být pouze orgány činné v trestním řízení nebo správní orgány pro účely přestupkového řízení. Doba uchování záznamů je maximálně 6 dní a poté dochází automaticky k vymazání údajů přepisem novým záznamem, jelikož kamerový systém je založen na režimu smyčky.

7. Objednatel má právo žádat poskytovatele emailem o potvrzení, zda osobní údaje objednatele jsou zpracovávány, a pokud tomu tak je, o přístup k informacím o a) účelu zpracování; b) kategorii dotčených osobních údajů; c) příjemci nebo kategorii příjemců, d) plánované době, po kterou budou osobní údaje uloženy; e) existenci práva požadovat od poskytovatele opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se objednatele nebo omezení jejich zpracování; f) právu podat stížnost u dozorového úřadu; g) veškerých dostupných informacích o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od objednatele; h) skutečnosti, že dochází k automatizovanému rozhodování.

8. Objednatel je oprávněn žádat poskytovatele emailem o to, aby vymazal osobní údaje, které se objednatele týkají, pokud je dán jeden z těchto důvodů:

a) osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány; b) objednatel odvolal souhlas, na jehož základě byly údaje zpracovány, a neexistuje žádný další právní důvod pro zpracování; c) objednatel vznesl námitku proti zpracování a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování nebo; d) osobní údaje byly zpracovány protiprávně; e) osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti stanovené v právu Evropské unie nebo České republiky; f) osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti. V případě, že poskytovatel osobní údaje zveřejnil a je povinen je vymazat, přijme s ohledem na dostupnou technologii a náklady na provedení přiměřené kroky, včetně technických opatření, aby informoval subjekt zpracovávající, o žádosti, aby vymazali veškeré odkazy na tyto osobní údaje, jejich kopie či replikace. Výše uvedené se neuplatní, pokud je to nezbytné a) pro výkon práva na svobodu projevu a informace; b) pro splnění právní povinnosti, jež vyžaduje zpracování podle práva Evropské unie nebo České republiky, nebo pro splnění úkolu provedeného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je poskytovatel coby správce pověřen; c) z důvodů veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví; d) pro účely archivace ve veřejném zájmu, pro účely vědeckého či historického výzkumu či pro statistické, pokud je pravděpodobné, že by výše uvedené právo znemožnilo nebo vážně ohrozilo splnění cílů uvedeného zpracování; e) pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

9. Objednatel má právo získat osobní údaje, které se ho týkají a které poskytl poskytovateli coby správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo na předání těchto údajů jinému správci, aniž by tomu správce, kterému byly osobní údaje poskytnuty tj. poskytovatel, bránil, a to přímo poskytovatelem, je-li to technicky možné, v případě, že: a) zpracování je založeno na souhlasu nebo na smlouvě; a b) zpracování se provádí automatizovaně. Výkonem tohoto práva nesmí být nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob. Uvedené právo se neuplatní na zpracování nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je správce pověřen.

10. Objednatel i všichni hosté berou na vědomí, že pro cennosti osobní povahy (např. osobní doklady, finanční hotovost, elektronická zařízení, šperky, jiné cenné předměty, apod.) nelze využít služeb trezoru poskytovatele, ani jiné pokojové bezpečnostní schránky. Jako takové k jejich ochraně slouží toliko jejich uzamčení v hostem obývaném pokoji. Ubytovací zařízení nezodpovídá za ztrátu nebo poškození cenností ponechaných volně v neuzamčeném pokoji ani kdekoliv jinde ve společných prostorách nebo venkovním areálu ubytovacího zařízení.

11. Ve všech vnitřních prostorách ubytovacího zařízení je přísný zákaz kouření. V případě porušení tohoto zákazu má poskytovatel právo uplatnit vůči hostům anebo objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000 CZK za každé jednotlivé porušení. Tím není dotčeno právo poskytovatele na náhradu újmy a ušlého zisku převyšující výši smluvní pokuty, a to zejména kvůli odstranění důsledků porušení zákazu v podobě výjezdu požární techniky, hloubkového čištění prostor ubytovacího zařízení apod.

12. Osobní věci, které si host zapomene v ubytovacím zařízení, budou hostovi anebo objednateli zaslány na dobírku Českou poštou na jeho náklady.

13. Pro vyloučení pochybností předmětem smlouvy není zajištění cateringu, výzdoby, ozvučení, květinových dekorací, vybavení hřiště apod. V případě zájmu o umístění jakýchkoli dekorací, dalšího vybavení, ozvučení je objednatel povinen zajistit předchozí písemný souhlas poskytovatele. Objednatel je přitom odpovědný za předcházení jakýchkoli škod na ubytovacím zařízení a jeho okolí, zejména řídit se Ubytovacím řádem, pokyny poskytovatele apod. Poskytovatel zakazuje v areálu ubytovacího zařízení používat jakoukoli formu pyrotechniky, dále také výzdobu vyžadující mimořádný nebo specializovaný způsob úklidu a odstranění (např.: konfety, sypaná rýže, flitry, barvy, bublifuky, přilnavé plastelíny, různé slavnostní instalace, apod.) bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele. V případě porušení této povinnosti je poskytovatel oprávněn uplatnit vůči objednateli smluvní pokutu ve výši 3 000 CZK za každé jednotlivé porušení. Tím není dotčeno právo poskytovatele na náhradu újmy a ušlého zisku v souvislosti s odstraněním následků.

14. Poskytovatel je oprávněn použít blokované finanční prostředky k úhradě všech neuhrazených částek vzniklých během pobytu i po odjezdu hosta.

15. Všechny uvedené ceny jsou platné pro daný rok a jsou orientační. Poskytovatel je oprávněn před nástupem ubytování provést mírnou korekci cen pokud by došlo ke zdražení některých služeb, surovin, sazby DPH apod.

 

Článek XII.

Závěrečné ustanovení

1. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky smlouvy či VOP vyžadují písemnou formu.

2. Kontaktní údaje poskytovatele:

i) adresa pro doručování:
Glocal Consulting s.r.o., Na Marně 1135/6, 160 00 Praha 6

ii) adresa elektronické pošty: info@tauhaus.cz

3. VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1.6.2023 a ruší předchozí znění obchodních podmínek včetně jejich součástí, přičemž jsou k dispozici elektronicky na www.tauhaus.cz.